lördag, november 05, 2011

Kämpar med eldsflammor


Jag gjorde eldsflammor på 70-talet på mopeder och sånt. Då var det aluminiumfolie direkt på ytan som skulle lackeras, fäste den med glycerin, skar med vad vi kallade för swivel-kniv. Tänk om vi haft tillgång till photoshop eller illustrator på den tiden. Då hade vi kanske blivit sittande framför datorerna?

Jag förstår inte varför jag inte kan lära mig hur man gör en mask i photoshop. Jag ser inte skogen för alla träd. Här har jag först arbetat i illustrator, tagit över en bana och gjort färgläggningen i photoshop. Bara som en liten test. Och uppenbarligen fick jag till masken, men jag minns inte hur jag gjorde. Vill nu göra om med annan bakgrundsfärg och naturligtvis utan den där fåniga linjen som förstör alltihop.

Hjälp!

Inga kommentarer: