tisdag, november 19, 2013

Vässad paddel


Nu har jag paddlat med den här paddel i två säsonger. Den funkar, det är robust. Men det har tagit med väldigt mycket vatten upp i kapellet, vatten som sedan gjort mig blöt och kall när det varit kallt ute. Den har också plumsat väldigt mycket när jag satt ner den i vattnet.
Efter att jag fick prova Torbjörns fina paddel somras har jag insett att min kant varit alldeles för trubbig. Nu har jag äntligen slipat ner paddeln, gjort den tunnare i hela bladet, och därmed fått en betydligt vassare kant. Dessutom lackerat i stället för tidigare linolja. Det tog en timme ungefär, så nu är jag lite härsken på mig själv över att jag inte gjorde redan i somras.
Jag tror också att jag kommer att få mindre blåsor av den lackerade ytan än av den linoljade. Men det får framtiden utvisa.

Inga kommentarer: