söndag, maj 04, 2008

I princip färdiglagat

Här hade jag efter förra "landningen" bara limmat rakt av med epoxi. Den här gången förstärker jag med sex stycken kolfiberstänger som jag placerar mitt i fogen. Limmar med CA.

Limmar träbitarna på nytt med 30 min great planes epoxi. Ett lim som är "avsett för modellflyg", som Arnold en gång uttryckt saken.

Men även här ska jag förstärka med lite nytt material så att det går sönder lika lätt igen. På denna sida hade jag slarvat lite. Just nu härdar limmet under min värmelampa, jag hinner äta frukost under tiden, sen är det bara "på't igen".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den epoxyn är svinbra till skillnad från "super epoxy" som aldrig torkar helt utan ger en gummiktig fog :-( Super Epoxy duger endast till avgaspackning....
araldite är oxå bra!

magnus sa...

Ja, 24 timmars araldit har jag väl nån gång fått bra resultat med. Men nu för tiden tror jag den heter nåt annat.

lagningen höll, så pass bra att stället du böjer sig i stället, vilket ju är mycket lättare att rätta till.

Om Jesper bra hade klippt gräsmattan så hade jag nog haft väldigt fint rull.