söndag, juli 06, 2008

Har man inget startergummi, så gör man sig ett

Egentligen skulle man ha en tävling kring vad bilden föreställer, typ "Vad saknas här"?

Men det kanske vore alltför uppenbart, eftersom många redan vet att jag tillbringat fler timmar letandes efter borttappet startergummi på Maxlanda, och fler timmar med att försöka hitta ett på nätet, än vad jag flugit på sista tiden.

Så, då gör jag väl mig ett startergummi. Började med att gjuta direkt i aluminiumformen som blir kvar av ett utbränt värmeljus, den hade precis rätt storlek (tror att det är en och trekvartstum, samma som en vanlig stickpropp, så där typ 38 mm...).

Så fick det härda i fyra dagar. Men det räckte inte. Så nu bygger jag på lager på lager och låter härda emellan. Det sista ska jag göra en perfekt avgjutning av spinnern, frågan är bara vad jag ska använda som släppmedel?

Inga kommentarer: