lördag, oktober 18, 2008

Äntligen har hösten kommit till hobbyrummet

Månaderna har rullat iväg. Sällan har väl hobbyrummet lidit så mycket av så lite aktivitet. Men nu är vi igång igen, äntligen. Den här gången utgår jag lite grann från en ritning i RCM&E. Gör stabbe större, sidroder mycket större, lite mindre spännvidd och lite längre hävarm. Önska mig lycka till.
Till kamouflagemålningen behövde jag lite mörkgrönt, typ BRG, British racing Green. Som skapade med dessa små klickar nästan på första försöket. Fick lägga till lite mera gult, bara.


Sådär ja, allt utskuret, nästan färdigmålat. Väntar nu bara på tork så att jag kan måla andra sidan av kroppen och sidrodret. Har använt mig av grönt (ekologiskt?) depron från Coop Forum. 195 kronor för 10 kvadratmeter. Räcker till några modeller...
Posted by Picasa

Inga kommentarer: