tisdag, december 29, 2009

Jag minns en sommar

Jag sitter och pillar med hustruns dator och hittar en mapp sedan i somras med mina mobilbilder. Jag har inte någon märkvärdig mobilkamera och för det mesta blir det bara skit, rent tekniskt, även om bilder ganska ofta har en intressant innehåll, åtminstone för mig.

Här dock en mobilbild som kanske innehåller flera kriterier för att vara en så kallad bra bild:
  • Den berättar något som är intressant kanske för någon mer än mig
  • Den har något slags idémässigt uttryck (måtte detta vara den sista sneda bild vi får se från detta sneda bilders decennium)
  • Den är tekniskt okej (särskilt med tanke på att den är tagen med en enkel mobilkamera)
Vilken är då historien som finns där? Ja, det är väl flera. Bilden är tagen den 22 augusti, klockan sju på kvällen. Det är strålande väder, känns varmt och skönt, en perfekt flygkväll. Men är jag ensam?

Naturligtvis inte, jag har ju min Giles med mig. Och min då alldeles nyinköpta sändare. Så i själva verket är jag nog så stolt att jag kan spricka.

Och kunde jag nu inte dela den kvällen med någon av er där och då, så kan jag väl göra det här och nu utan att skämmas alltför mycket?

1 kommentar:

MiquePe sa...

Underbar bild! Man längtar verkligen till sommarens härliga kvällsflygningar.