torsdag, december 31, 2009

Färdigstädat, och sen då?

Sådär ja, äntligen färdigstädat. Nu blir ju dock det stora problemet "vilket projekt ska jag börja med?". Jag har funderat ganska mycket på det och har mycket svårt att bestämma mig. Därför blir det helt enkelt dags dig att vara med igen, hjälp mig, lägg din röst härintill på det projekt som du tycker att jag ska sätta igång med. Alternativen beskrivs här nedan.

Förra gången gick det ju såhär. Och såhär.

Men låt dig inte nedslås av det. Vi har ju haft andra fina omröstningar här i hobbyrummet som fungerat bättre. Min alldeles särskilda favorit, väl värd att minnas, är väl den här?

Nog om gamla omröstningar, nu till alternativen nedan:

1. Smörkniv

Inget riktigt hobbyrum utan lite smörknivsslöjd då och då. Det sprider en härlig doft, först av eneträ och sedan av balsamterpentin och lite linolja (ekologisk kallpressad, förståss, vanlig köpt i butik får inte användas till matlagningsredskap då den brukar innehålla kadmium och/eller kvicksilver, sickativ, för att torka snabbare).

Detta projekt är ju dessutom kort i tiden då det bara är det roliga kvar, putsning och inoljning.



2. Motorkåpa till Gilsen

Motorkåpan till Gilsen är det projekt som egentligen ligger i pipeline. Det var det som pågick när hobbyrummet gick på semester nån gång i augusti. Ni som har sett bilder på Gilsen håller nog med om att det ser för tråkigt ut utan kåpan. Jag är ju liksom klar med hela den ganska komplicerade motorinstallationen och modellen flyger ju bra och går bra. Så det finns liksom inget att banga på, dit med kåpan, bara. (Motorn är gummiupphängd. Kåpan har ett ganska tajt fit. Gissa varför jag drar mig...)



3. Combatkärra inomhus

Jag tycker ju att det roligaste med inomhusflyget är Combat. Utan tvekan. Ändå har jag aldrig bemödat mig med att bygga ett "riktigt" combatplan. Ett sånt efter ritning. Som jag vet fungerar. Som flyger bra. Dessutom finns det ju väldigt bra ritningar och byggbeskrivningar på klubbens hemsida. Ändå har jag bara hittills byggt mer eller mindre misslyckade combatkärror. Vi minns Worst, Pizzan och nu senast Tjutasen. Alla tre dåliga combatkärror på sina alldeles egna sätt.

Och så har jag ju en skiva 6 mm findepron stående. Så vad väntar jag på?

4. Skidor Mini Extra

Här har jag tyvärr ingen bild. Men jag har ju en Mini Extra. Och jag har skidor liggande. Och det är vinter, massor med snö.

Jag tror ni förstår min beslutsvånda. Vad ska jag välja, hjälp mig!

Posted by Picasa

Inga kommentarer: