måndag, april 02, 2012

Däcket nästan klart



Nu är däcken laminerat även på insidan och sammanfogning av däck och skrov är inte långt borta.




Med bra handverktyg är det en fröjd att slippa arbeta med maskiner. Dessutom finns det inte många slipmaskiner som klarar av att göra ett vettigt jobb på insidan av skrovet.





Den stora packluckan fick försäkning av plywood. Gick snabbare och ser så där lagom bra ut. Men kommer nog att vara bra funktion, vilket ju jag prioriterar i detta bygge. Den främre, mindre försäkningen av packlucka gjorde i något som liknar laggkärlsteknik. Men så ska jag ju sitta och titta på den timme ut och timme in. Förhoppningsvis.





Till slut fick så sittbrunnen sin rundade fina form.  Jag var bekymrad inför bygget av denna, men även den detaljen visade sig gå lätt som en plätt av om det tog lite tid att faktiskt få dit två lager glasfiberväv från båda sidor.

Nu när jag har glasat insidan är jag allt som allt uppe i 80 timmar.

Inga kommentarer: