lördag, november 10, 2007

Bara mycket långsamt framåt

Spitfiren är inte flygklar. I själva verket har det inte hänt nånting med den på två veckor. Är själv lite överraskad. Men dels har jag gått bet på servoinstallation till landställen. Fick helt enkelt inte plats med servot på det sätt som det är tänkt. Har provat med ett miniservo, men inte heller det får plats. Funderar på att kalla in landställsservoinstallationskonsulten Henry.

Och till råga på allt har jag också gått bet på programmering av radion, en MC 20. Jag vet inte hur jag ska komma åt att styra landstället till kanal fem. Tycks inte finnas någon spak eller pott som styr kanal 5.

Så jag har nog redan ledsnat lite.


Vilket visade sig här. Plötsligt blev det kul med grovslöjd. Har kapat till ett hörnskrivbord och försett det med snygga hemmatillverkade kantlister av ek. Skrivbordet är på plats, och därmed en dator närmare köket.

Inga kommentarer: