lördag, november 10, 2007

Några små sviter från höstcombaten

Höstcombaten fick ju en del följder. På min maskin blev de dock inte särskilt ödesdigra. Såhär ser framkanten av vingen ut efter en rejäl smäll i luften. Bara lite veckad Oracover. Med strykjärn och kraftigt tryck med trasa är den faktiskt som ny igen.Denna skadan var dock av allvarligare natur, för det syntes inte riktigt heller, den låg liksom under en massa lager av tejp. Förra gången slet jag av antennen och bestämde mig för att inte ha en hängande och slängande antenn. Så jag la in en vanlig migsvetstråd runt hela fenan, den är ju förkopprad ståltråd, vilket jag bestämde mig för har utmärkta antennegenskaper. Och räckvidden har varit nog så bra.

Men vid övergången hade antennkabeln slitits av då kropp och fena separerades på grund av dålig sammanfogning, läs tejpning.

Nu är den dock fit for fight igen.

Inga kommentarer: