onsdag, november 28, 2007

En påse smågodis


Var på kurs i Stockholm och faktiskt, hör och häpna, det blev en en lagom stund över för att ta en sväng förbi Roffes Modellflyg när Norrtull (tur att man kan boka tågbiljetten som själv vill).

Utan tvivel är detta en hobby som på olika sätt få mig att känna mig ung. I affären, där det finns möjlighet att klämma och känna, lukta, beskåda, väga och diskutera, så blir man ju som en åttaåring i en godisaffär. Vad ska jag välja? Hur får jag bäst valuta för mina surt förvärvade slantar?

Med en blandning av lätt ångest och upprymd tillfredsställelse kunde jag dock ge mig iväg hemåt med en komplett drivlina till Pizzan, som dessutom innehåller några olika alternativ på val av ack. Ska bli mycket intressant att se med hur mycket jag kommer att minska vikten med denna setup. Är rädd för att jag också måste byta alla servon mot något lättare.

Inga kommentarer: