fredag, december 28, 2007

Den optimala motorinstallationen?


Jag har inte gjort den optimala motorinstallationen. Än. Men jag skulle vilja göra det.

Jag var ju tidigare väldigt förtjust i mina aluminiumsvetstrådar som jag limmade med UHU Por mot kroppen och en droppe CA i motorfästets skruvhål. Det höll i och för sig lagom bra, men det var svårt att hålla kolla på motorriktningen.



Nu har jag min första motor med cylindriskt fäste. Och jag hade naturligtvis inte något motorfäste hemma som är avsett för den typen av motor.

Så jag borra upp ett kylrör av alumnium. Limmade fast det i ganska hård skumplast (sån som ibland ligger i de plastlåder som mottagare levereras i. Denna skumplast tål vanligt kontaktlim så den sitter väldigt hårt mot plywood-spantet. Motorn är sedan fäst i aluminiumröret med en droppe CA.

Ska bli intressant att se om detta funkar.

Inga kommentarer: