måndag, december 24, 2007

Det artar sig

I början av min karriär hade jag en mottagare och två servon. Den hände fler än en gång att jag flyttade såväl mottagare som servon mellan modeller på hangkanten. Det gör jag inte längre.


Däremot fick nu Kawasakin släppa till sina båda servon som jag faktiskt trodde skulle vara alldeles för tunga. Men de vägde bara 7,1 gram, så det är väl inte någon stor panik.

Extra glad över att jag plockade ur servona ur Kawan blev jag när jag upptäckte att ena fästet var sprucket. Servot satt lite löst, och kan mycket väl vara orsaken till att jag inte tyckte den var rolig att flyga på slutet.

Till skeven hade jag ett av mina nya snabba starka digitala lättservon. För maximal roll rate.



Motorfästet tycker jag själv blev ganska snyggt. Längst fram kommer jag att han en 1,5 mm plywoodskiva att skruva i. Men det blir ju på det här sättet en bra limfog till den. Och förhoppningsvis har jag lyckats fördela kraften bakåt på ett sätt som gör att det inte bryts av på en gång.

Inga kommentarer: