tisdag, januari 22, 2008

Det finns förutsättningar, tror jag

Dumt att ropa hej. Men det verkar som att det finns förutsättningar för att gå vidare med experimentet. Oracover transparent (light?) blev alldeles för tungt. Kanske kan jag använda den på vissa kritiska ställen, som runt motorfäste och vid vinginfästning.

För att få ihop "outlinen" har jag inte använt alla listerna. Men med fackverk och en datumlinje så gissar jag att balsan kommer att väga 6 gram.

Denna mycket tunna och lätta folie har jag använt till min "inomhusseglare". Det är en täckplast man kan köpa i byggvaruhandeln. Mycket billig. Tror att det är HD-polyeten. eller kanske LD? (Low Density). Den går att limma med lågtemperatursmältlim och den går att sträcka med varmluft. Snudd på att det räcker med utandningsluft...

Det kommer inte att gå åt så mycket som 4,8 gram för att täcka kroppen. Kanske 3? Så om jag inte kladdar på vansinnigt mycket lim så kommer kroppssidan bli lättare än depronskivan. Kanske till och med runt 10 gram? Det vore mycket intressant. Och jag tror att den blir starkare i de flesta riktningar och formstabilare vid "normal" belastning.

Men som sagt, dumt att ropa hej, men säkerligen kommer experimentet att gå vidare.

Inga kommentarer: