onsdag, januari 23, 2008

Klarade bara nästan 10 gram

Snyggt tycker jag inte att det är. Men intressant. Dessvärre tror jag att det måste till lite fler stöttor i bakkroppen för att det ska gå att krympa folien. Här är den okrympt. Efter krympning blev den kraftigt böjd. Men den är förvånansvärt stark.
Jag hade ju inte riktigt vågat hoppats på 10 g. En foliesida väger bara drygt 1 g. Limmet väger mer än folien, och jag slarvade när jag strök på limmet. Ska prova balsa loc, men har aldrig haft nåt sånt hemma.
Det går inte fort, och det är ganska pilligt. Men också ganska kul. Det är ju inte golvisolering, utan ett riktigt flygplan. Träfärdig vägde den 5,4 gram.

Nu är nästa stora fundering om jag jag ska bygga vingen som en sprygelvinge med profil, eller om den ska bli platt. Inbillar mig att det blir bättre med profil.

Inga kommentarer: