måndag, april 21, 2008

Foxen klar och provflugen

Linkaget fungerar också som stopp i axiell ledd. Det visade sig dock efter en del hårda landningar att jag måste använda ett hårdare material för att undvika att pianotråden skär igenom skumplasten.
Vikten blev väl okej. Men det skulle vara intressant att se vad jag skulle hamna på med samma ack som Clarence har.
Jag hade svårt för att bestämma för vilken position jag skulle välja för servona. Men så här fick det bli. Därmed har jag en setupp som innbär att jag kan lägga ev drivack på tyngdpunkten. Men då bör jag lägga mottagare och fartreglage i bakre delen av kroppen...
Jag blev tvungen att slipa in vingstålet mot kolfiberröret. Använde carbodumdum till detta. Ganska kul jobb, faktiskt.
Här är alla delarna till vingfastsättningen. Själva stålet är 3 mm aluminiumrör som invändigt förstärkts av 2 mm kolfiber. Rören i vingarna är kolfiber, 4 mm utvändigt och 3 invändigt
Det mest kritiska med denna installation var naturligtvis monteringen av rören i vingarna. Men genom att vrida hela huvudet på pelarborrmaskinen, så att det gick fritt utanför arbetbänken, och genom att vrida bordet, så gick det faktiskt att få till skapligt placerade och riktade borrhål.

Inga kommentarer: