lördag, april 26, 2008

Nej, inte är det nåt fel på flödet


Jag har inte fått motorn att gå som den ska. Den baktänder och tvärstannar om när den går på mer än halvgas. En teori är att den går varmt på grund av att det står för magert. Jag trodde att den blev "tillfälligt" mager på grund av dåligt flöde. Men nu har jag uteslutit det. Flödet är bra. Och det blir inte sämre av vare sig Quick-Fillen eller slutfiltret. Eller klunken. Och jag har provat flödet med hävert. När väl tryckmatningen är igång, blir naturligtvis flödet än bättre. Och inte ska jag behöva ha mer bränsleflöde på denna än vad jag hade på min tvåtakt 1.08?

Nu ska jag nog ta och göra rent förgasare för att förvissa mig om att det inte sitter nåt där som påverkar flödet. Att totalriva motorn ser jag just nu ingen anledning till.

Inga kommentarer: