onsdag, juni 18, 2008

Grounded, för första gången

I går var det västhang. Riktigt bra sådant, men jag låg hemma framför teven och susade och skyllde lite lamt på att min Wurst nog var lite trasig. Jag hade dock en föreställning om att det bara skulle vara att droppa i lite CA där skevrodret var av, det har ju liksom hänt förut.

Nu på morgonen när jag tittade på det lite närmare så upptäckte jag att skeven var lite "lös i köttet" utmed en längre sträcka. Så jag fick helt enkelt klä av och titta efter.

Dessvärre har hobbyrummet också slut på CA. (Visst börjar det nu låta som om jag inte vill flyga?). Jag hade planerat att köpa på överskottsaffären i Acklinga häromdagen. De brukar ha 3 x 3 gram för 10 kronor. Men det hade sålt slut! På fina gatan kan ju 3 gram kosta nästan 50 kronor. Som knark?

Så nu ligger wursten där, lite övergiven, lite moloken. Samtidigt vet jag ju att han är stolt innerst inne över alla försvarade titlar och nedkämpade kombattanter.

Och han bidar sin tid, ety nästa start kommer troligen att bli med "High Performance Carbon Kevlar Vaccum Unbreakable Aileron Mortal System".

Så det så.

Inga kommentarer: