torsdag, december 25, 2008

Juldagsmorgons frid, nä, mord i sinnet...

Juldagsmorgons frid? Nä. Mordiska tankar i hobbyrummet? Ja. Snart är det omstart av Wurst 4.0. Men först lite dekaltrim, och historisk bakgrundsforskning kring en väldigt speciell dekal (läs medalj) ;-) :

"In the aerial war a fighter pilot was initially entitled to the award upon downing eight enemy aircraft. Max Immelmann was thus the first airman to receive the award, after which it became known - on account of its colour and its recipient - as the Blue Max among his fellow pilots."


Alltså, att min modellflygklubb har ett namn som är sprunget ur en vacker konstflygsmanöver hade jag, som det heter, ingen aaaaning om. Hade jag känt till det, för några år sedan, hade jag naturligtvis aldrig kommit på tanken att föreslå en namnändring på klubben. Vilket jag väl egentligen aldrig gjorde heller? Bara pratade om lite, typ? ;-).

Inga kommentarer: